perjantai 20. tammikuuta 2012

Aksailua

Keskiviikkona käytiin porukalla agittamassa Ylivieskan maneesissa. Oli aivan huippua päästä taas aksaamaan. Aikaa oli kaks tuntia joten siinä kyllä kerkes tosi kivasti tekemään. Tehtiin yks pikku ratatreeni ja yks pyöritys. Sesse kävi taas melko kuumana ku pitkästa aikaan pääsi tekeen vähä pitempää reeniä ja sen kyllä kuuli.. mutta kukin tavallaan:D

Kamera oli taas mukana, mutta esim. Ronista en saanu yhtäkään julkaisukelposta kuvaa ja eipä kyllä muissakaan  paljo ollu kehumista, mutta tämä vaatii harjoitusta;)

Keinua ja keppejä ei ollu osana rataa, mutta keinua tein yksittäisenä esteenä ja annoin ihan kunnolla rämähtää, niin ihan ok oli. Keppejä ei taijettu muistaa tehä ollenkaan, mutta voihan niitä täälläkin tehä;)



Koiralla oli taas poweria vaikka muille jakaa, mutta en valita! Kaikenkaikkiaan agirintamalla näyttää suhteellisen valoisalta. Kaikki esteet alkaa olla lähes kohillaan, josta tulikin mieleen, että mites pöytä? Kovassa vauhdin huumassa Ron varmasti lentää kohti ääretöntä ja sen yli? Ja tietenkin on "ikuisuusprojekti" nimeltä kontaktit mutta neki on menny edellisen syksyn aikana tosi paljon eteenpäin. Ja kuten lumisella kentällä ennen joulua pääsin toteamaan, niin rengaskin sujuu.



Nyt vois olla juoksupäivä ja samalla vähän treenata ettei elämä käy liian tylsäks.. ;)

sunnuntai 8. tammikuuta 2012

BH-treeni

Heh, oma viikonloppu vierähti Virpiniemessä ensin loppiaisena maakuntaviestissä ja sitten loppuviikonloppu leireillen siellä ohjelmistoon sisällyttäen parisprintti Veeran kanssa ymsyms... :)

Rompuli ootti kotona ja tänään kun tulin käytiin iltalenkillä vielä iltalenkillä ja vetämässä pieni iltatreeni. Otin kepin mukaan kotoa ja marssittiin ah niin rakkaan kouluni sisäpihalle. Päästin sessen irti ja siinä sitten heittelin sille sitä kapulaa.


- 50askelta, täkkäri, 50askelta, käännös oikeaan, sekalainen joukko askelia, joissa juoksua, normikävelyä ja hidasta kävelyä. Ruskea karvakasa oli taas niin pätevä <33

- Temppuja temppuja

- Luoksari

- Sitte vähän yleistä pyörimistä seuraten, kuviteltiin kato että oltiin henkilöryhmässä. ;)

Nyt Ron ninjailee ja toivottaa kaikille hyvää yötä!

tiistai 3. tammikuuta 2012

Hyvää Uutta Vuotta!

Rakettien räiske meni tällä suunnalla hyvin. Edellisinä vuosina Ron on pelännyt pauketta paljon.

Tänä vuonna se aluksi vähän läähätteli ensimmäisten rakettien paukuttua ja sitten viihtyi enimmäkseen sängyn alla. Siellä se sitten oli illan ja yöllä uskaltautui pois ;). Aamulla aamupissalla piti sitte kulkee vähä korvat pystyssä ja kuunnella että joko se tosiaan loppu ;).

Puolen yön aikaan piti lähteä ulkoiluttamaan kameraa, of course. Mutta tosiaan, kivaa ja toiminnan täytteistä vuotta 2012!

tiistai 27. joulukuuta 2011

Höpötystä

Joulun aika alkaa olla jo ohitse, kyynel :(. Joulupukki kuitenkin toi isän, äidin ja minun avustamana Canon eos 1100d:n. Harmi kun sillä ei saa ite kuvaa itestää, paitsi peilin kautta. Ron sai joulupukilta herkkuja + narulelun ja lehmän, jonka sisukset on jo levitelty ympäri kämppää.



Eilen kentällä treenattiin Sannan kanssa keinua ja rengasta. Tehtiin pari kertaa rengasta (jonka Ron suoritti oikein mallikkaasti) ja se alkoi nosteleen toista takajalkaansa. Mitenkään hirmuisen kipeltä se ei näyttänyt ja pystyi juoksemaan ja kävelemään normaalisti. Oliskohan sillä ollut vaan kylmä tassuilla tai jotain, koska sen jälkeen se ei taas ole näyttänyt mitään kipuilemisen merkkejä. Ei illalla, eikä tänään, eikä silloin kun lähettiin kentältä. Mummolassakin se nosteli tassuja aattona, kun oli ollut ulkona aika kauan. 

Joulupäivänä käytiin taas mummolassa, ja siellä piti räpsiä muistikortti (melkein.............) täyteen kuvia. Joulunjälkeispäivien kuvaus-saldoa:


Elvis ja Nera

Nera

 Vuosi alkaa olla lopuillaan ja olisi varmaan aika alkaa suunnitella seuraavaa vuotta. Jos sovitaan vaikka niin että mitään lupauksia nämä ei ole (ettei tule liikaa paineita :D) vaan mennään sen mukaan mihin rahkeet riittää. Tottispuolella haaveena olisi BH-koe, mutta katsotaan :).... Agilitypuolella virallisissa starttaaminen. Jonkun koiratanssikoreografian vois yrittää kesällä tehdä. Muuten vain terveyttä ja pitkää ikää ja kunnon koirakansalaisuutta. :) Luustokuvissakin on tarkoitus käydä. Olisi kiva päästä myös toko ja agility koulutuksiin ja mahdollisesti jollekkin leirille? Ja tietysti haluaisin itse oppia paremmaksi koiran ohjaajaksi ja omistajaksi.

p.s Haluan myös oppia ottamaan hyviä kuvia uudella rakkaalla!

p.p.s vielä yks semmonen pikku toive, että ois kiva päästä myös johonkin kivaan paikkaa opiskelemaan jotain kivaa alaa. Mutta ainiin, ensin pitäs päättää se kiva ala. Eiku ainiin sen jälkeen pitäs vielä päästäkkin sinne kivaan kouluun.........






Muoks/ Jos tähän samaan tekstiin vielä lisäsi tämän vuoden tekemisiä. Agility on saatu aika varmalle pohjalle, ja tästä on hyvä jatkaa seuraavaan vuoteen. Tokosta ollaan opittu molemmat nauttimaan ja enää siinä ei kaikki tunnu edes mahdottomalta:). Epävirallisissa agikisoissa startattiin kolmen startin verran, yksi Riikan ohjaamana, kaksi minun. Tuloksina 2xhylly + tulos, jota en nyt muista :D. Alettiin treenaamaan esineruutua ja sitä "kerettiinkin" tehdä jopa 2-3 kertaa.. Verijälkeäkin oli tarkoitus tehdä, mutta se vissiin vähän jäi. Lisättäköön se ensi vuoden tavoitteisiin suunnitelmiin.

torstai 22. joulukuuta 2011

Hyvän joulun toivotus!


                                                           
                                                               T: Ron ja Roosa

maanantai 5. joulukuuta 2011

Roni Rompula on

- treenannut BH-kaaviota ja muita tokojuttuja mahdollista kevään bh-koetta varten. 

- käynyt agiliitämässä. 

- lenkkeillyt ahkerasti

- tehnyt temppuja. Missä mun naksutin on? 

- roskis dyykkaroinut öisin yms yms...  

kuva muutama kesä takaperin 


torstai 27. lokakuuta 2011

LOMA *sydän*

Viimeviikon perjantaina alko kauan odotettu syysloma <3 :). Lauantaina startattiin auto ja ajeltiin kohti kuusamoa (ja sen yli).. Matka oli Rompulallekkin pitkä mutta hyvin jakso. Kun tiistaina tultiin kotiin, koira oli onnellinen, porotkaan ei ollu enää häirihtemässä sen elämää, ku niitäki tais tulla vähän jahdattua,,

Eilen käytiin Veeran ja Nellin kanssa agireenaamassa. Eihän siitä aluksi meinannu taas tulla mitään, kun Ron on niin palavasti rakastunut sekä Veeraan, että Nelliin :D. Mutta reeninä kumminkin tehtiin rataa, jota ollaan joskus tehty treeneissä ennenkin. Ja videota jee!


Tänään käytiin kentällä uhraamassa lihapullapaketti tokolle. Ensin tehtiin meidän "vähän" vaiheessa olevaa hyppyä. Oon ottanu siihen eri hyppy sanan ku agilityssä, joten alotettiin taas alustan avulla siitä, että se vaan hyppää. Rompe pääsi helpon elämän makuun: puolikas lihapulla pelkästä hypystä! Sitten siirrettiin namialusta ihan esteen etuseinään kiinni, vai miten sen nyt selittäs... Ja sitten ilman alustaa. Ja kyllähän tuo alkaa jo nyt ihan sujua. 

Sitten tehtiin vielä vähän liikkeitä: Seisomisessa ja maahanmenossa joudun vielä vähänhidastamaan kun sanon käskyn, tälläkertaa tuplakäsky maahanmenossa. Luoksari oli super, Jeee<33. Seuruu oli hienoa, kehuin ja innostin puheella all the time, täyskäännös oli hieno, samoin kuin vasempaan ja oikeaan käännöksetkin. :) Lopuksi vielä kerran hyppy.  

 Ron:in ikuisen rakkauden kohde, Nelli.

ps. Hyvää lomaa kaikille, joilla se nyt on!