Näytetään tekstit, joissa on tunniste kuvia. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kuvia. Näytä kaikki tekstit
keskiviikko 1. helmikuuta 2012
tiistai 31. tammikuuta 2012
Mitä kuuluu?
Hupsista nyt on tainnu jäähä mainitsematta, että meidän kuvia löytyy nyt siis myös kuvat.fi:stä.
Oon tässä vähän ajatellu, että ois tosi super mageeta alottaa koirahiihto. Kaksi rakasta harrastusta: koirat ja hiihto samassa paketissa! Kattelin tuossa kisoja ja löysin SM kisat kiimingistä - kuinka vaatimatonta - mutta ehkä meidän pitäs ensin vähän reenatakki ja siihen oli tosin myös ilmot menny, ei sillä että me sinne oltas kumminkaan uskaltauduttu, mutta ois kyllä tosi nastaa kokeilla! Pitää ruveta hommaan sopivat vermeet, joilla voi sitten kesällä myös canicrossailla.
Lisäsin kalenteriin pari juttua. Tottiskoulutuspäivään en kyllä itse pääse, kun mulla on sillon hiihtokauden tärkeimmät kisat (hopeasommat), mutta jos Riikka menis sinne. Sitte lisäsin sinne myös tuon BH-kokeen, vaikka onkin epävarmaakin epävarmaa (99%), että me sinne eksytään:D.
On kyllä ihan kiva että välillä on vähän enemmän pakkasta, mutta koiran tassuja alkaa siellä korkeissa pakkasissa palella. Tossuista ei sinänsä oo tällä sessellä mitään hyötyä, kun se on yks pölähys vaan nii on tossut tipotiessään - kuten viimetalvena saatiin mummolassa huomata, ja ne sitte sieltä piti taskulampun kanssa etsiä, kiitos Rompe ;).
Heh, Rompe kävi sunnuntaina yhen startin verran mölleilemässä. Voin kertoa, että ei taas ollu ihan sen areenan kirkkain tähtönen.. Kyllähän se ne kolme ekaa hyppyä ja putken meni aivan loistavasti, mutta sitte sille tuli taas kakkahätä.. En tajua, siis kun käytin sitä "lämppälenkillä" (pakkasta vaivaset 20 astetta) niin kyllä se siellä teki tarpeensä ja näin, mutta eikö se vaan tarennu jököttää siellä hangessa tarpeeksi kauan, että.... Mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä;) tä?
Mutta jos tästä asiasta aletaan taas ettiin jotain positiivista, niin se, että siellä oli paljo koiria siihen ahtaaseen "halliin" nähden. Ja siellä oli koko ajan joku koira ns. iholla nii tosi hyvin koira käyttäyty. Eikä tarvinnu sisällä sanoo ku yhelle, sitäpaitsi se toinen alotti;).
Oon tässä vähän ajatellu, että ois tosi super mageeta alottaa koirahiihto. Kaksi rakasta harrastusta: koirat ja hiihto samassa paketissa! Kattelin tuossa kisoja ja löysin SM kisat kiimingistä - kuinka vaatimatonta - mutta ehkä meidän pitäs ensin vähän reenatakki ja siihen oli tosin myös ilmot menny, ei sillä että me sinne oltas kumminkaan uskaltauduttu, mutta ois kyllä tosi nastaa kokeilla! Pitää ruveta hommaan sopivat vermeet, joilla voi sitten kesällä myös canicrossailla.
Lisäsin kalenteriin pari juttua. Tottiskoulutuspäivään en kyllä itse pääse, kun mulla on sillon hiihtokauden tärkeimmät kisat (hopeasommat), mutta jos Riikka menis sinne. Sitte lisäsin sinne myös tuon BH-kokeen, vaikka onkin epävarmaakin epävarmaa (99%), että me sinne eksytään:D.
On kyllä ihan kiva että välillä on vähän enemmän pakkasta, mutta koiran tassuja alkaa siellä korkeissa pakkasissa palella. Tossuista ei sinänsä oo tällä sessellä mitään hyötyä, kun se on yks pölähys vaan nii on tossut tipotiessään - kuten viimetalvena saatiin mummolassa huomata, ja ne sitte sieltä piti taskulampun kanssa etsiä, kiitos Rompe ;).
Heh, Rompe kävi sunnuntaina yhen startin verran mölleilemässä. Voin kertoa, että ei taas ollu ihan sen areenan kirkkain tähtönen.. Kyllähän se ne kolme ekaa hyppyä ja putken meni aivan loistavasti, mutta sitte sille tuli taas kakkahätä.. En tajua, siis kun käytin sitä "lämppälenkillä" (pakkasta vaivaset 20 astetta) niin kyllä se siellä teki tarpeensä ja näin, mutta eikö se vaan tarennu jököttää siellä hangessa tarpeeksi kauan, että.... Mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä;) tä?
Mutta jos tästä asiasta aletaan taas ettiin jotain positiivista, niin se, että siellä oli paljo koiria siihen ahtaaseen "halliin" nähden. Ja siellä oli koko ajan joku koira ns. iholla nii tosi hyvin koira käyttäyty. Eikä tarvinnu sisällä sanoo ku yhelle, sitäpaitsi se toinen alotti;).
sunnuntai 8. tammikuuta 2012
BH-treeni
Heh, oma viikonloppu vierähti Virpiniemessä ensin loppiaisena maakuntaviestissä ja sitten loppuviikonloppu leireillen siellä ohjelmistoon sisällyttäen parisprintti Veeran kanssa ymsyms... :)
Rompuli ootti kotona ja tänään kun tulin käytiin iltalenkillä vielä iltalenkillä ja vetämässä pieni iltatreeni. Otin kepin mukaan kotoa ja marssittiin ah niin rakkaan kouluni sisäpihalle. Päästin sessen irti ja siinä sitten heittelin sille sitä kapulaa.
- 50askelta, täkkäri, 50askelta, käännös oikeaan, sekalainen joukko askelia, joissa juoksua, normikävelyä ja hidasta kävelyä. Ruskea karvakasa oli taas niin pätevä <33
- Temppuja temppuja
- Luoksari
- Sitte vähän yleistä pyörimistä seuraten, kuviteltiin kato että oltiin henkilöryhmässä. ;)
Nyt Ron ninjailee ja toivottaa kaikille hyvää yötä!
Rompuli ootti kotona ja tänään kun tulin käytiin iltalenkillä vielä iltalenkillä ja vetämässä pieni iltatreeni. Otin kepin mukaan kotoa ja marssittiin ah niin rakkaan kouluni sisäpihalle. Päästin sessen irti ja siinä sitten heittelin sille sitä kapulaa.
- 50askelta, täkkäri, 50askelta, käännös oikeaan, sekalainen joukko askelia, joissa juoksua, normikävelyä ja hidasta kävelyä. Ruskea karvakasa oli taas niin pätevä <33
- Temppuja temppuja
- Luoksari
- Sitte vähän yleistä pyörimistä seuraten, kuviteltiin kato että oltiin henkilöryhmässä. ;)
Nyt Ron ninjailee ja toivottaa kaikille hyvää yötä!
tiistai 3. tammikuuta 2012
Hyvää Uutta Vuotta!
Rakettien räiske meni tällä suunnalla hyvin. Edellisinä vuosina Ron on pelännyt pauketta paljon.
Tänä vuonna se aluksi vähän läähätteli ensimmäisten rakettien paukuttua ja sitten viihtyi enimmäkseen sängyn alla. Siellä se sitten oli illan ja yöllä uskaltautui pois ;). Aamulla aamupissalla piti sitte kulkee vähä korvat pystyssä ja kuunnella että joko se tosiaan loppu ;).
Puolen yön aikaan piti lähteä ulkoiluttamaan kameraa, of course. Mutta tosiaan, kivaa ja toiminnan täytteistä vuotta 2012!
Tänä vuonna se aluksi vähän läähätteli ensimmäisten rakettien paukuttua ja sitten viihtyi enimmäkseen sängyn alla. Siellä se sitten oli illan ja yöllä uskaltautui pois ;). Aamulla aamupissalla piti sitte kulkee vähä korvat pystyssä ja kuunnella että joko se tosiaan loppu ;).
Puolen yön aikaan piti lähteä ulkoiluttamaan kameraa, of course. Mutta tosiaan, kivaa ja toiminnan täytteistä vuotta 2012!
sunnuntai 31. heinäkuuta 2011
"Elävää elämää. Sitä se on."
Karigasniemen sulaojalta lähettiin kävelemään Kevon reittiä. Ensimmäinen yöpymispaikka oli Ruktajärvellä (12km) josta jatkettiin 18km eteenpäin Suomen suurimmalle vesiputoukselle. Kyllähän tuo ihan komia oli. Elävää elämää. Sitä se on. Luki vieraskirjassa. Ja näinhän se on. Kyllä sitä vois alkaa vaeltamaan enemmänki. :) Siitä sitte 25km viimeiselle yöpymispaikkalle. Matkalla oli kolme kahlaamoa, joista ylitettiin joki. Pirun kylymää vettä ainaki. Lauantaina viimeset 8km meni nopiasti ja kyllähän tuo melko mahtava kokemus oli, ens vuonna ehottomasti uuestaan! Alkuviikosta maanantai ja tiistai treeattiin sitte Karigasniemessä ja käytiin vallottamassa mm. Ailigas-tunturi. Kuvia en nyt jaksa koneelle laittaa, mutta kaikki voikoon kuvitella lapin huikeet maisemat ja sopulit, joita oli aivan järettömästi, ja jotka kilju ku pienet siat.
Rompuli jäi kotia viettämään äitin kanssa laatuaikaa.. :)
![]() |
| Kusiruikku |
![]() |
| Onni ja Ron |
![]() |
| Siskot ja niiden veljet |
Kuvia Ronin pentuajoilta, (c) Tuula Palokangas. Söps<3
Tänään käytiin agiliitämässä, eikä mitään tietoa parin viikon takaisesta haahuilusta! Vitsi ku tykkään tehä tuon koiran kanssa agilityä, vaikka se kuumuu ja huutaa jne. Niin ainaki meillä molemmilla on hauskaa. Ja se silti kuuntelee, vaikka välillä tuntuu että sais itellä olla kuulosuojaimet, ku tuon monsterin päästää radalle. Nyt syksyllä voitas ottaa tavotteeksi saaha kepit varmoiksi, kummiltaki puolilta, ja niin, että mun ei välttämättä tarvis ite niitä rytmittää, ja samoin kontaktit hyviksi. Ja jos nyt syksyllä kävis parit möllit ja sitte vasta ens vuonna viralisiin, jos ees ikinä päästään sinne asti :D.. Arkielämässä meidän pitää saada remmiräyhäilyt pois (en vaan oikeesti ymmärrä että miten?) ja lenkeillä luoksetulot _aina_ varmoiksi, varsinki sillon, kun tullee ihmisiä tai koiria vastaan. Tokoakin ainakin harrastusmielessä, että sais kaikki alon liikkeet kokoon ja kuntoon, vaikka ei varmaan tässä lajissa kisatakkaan. Ja BH:kin ois ihan kiva saaha.. Huhhuh näitä mun ajatuksia.. Mulla aina suuret suunnitelmat, mutta mitkä niistä oikeesti toteutuu? :D Nukkumaan sanoi mummo lumessa! eiku..
sunnuntai 17. heinäkuuta 2011
Lomaa :)
Torstaina käytiin taas kentällä tokon merkeissä. Otettiin vaan kolmea liikettä.
1. p-makuu. LOISTAVAA! :) Olin ehkä 20 m päässä, n. 4 ja puoli minuuttia, ei yhtään välipalkkausta. Voi että on mallikas poika! :) Rivissä oli 4 muuta koiraa, Ron reunimmaisena.
2. Hyppy. Tätä ensin harjoteltiin Kaijan ohjeiden mukaisesti niin, että laittoin kuppiin palka ja kansi päälle, ihan esteen reunaan niin, että koira ei sitä näe. Siinä se sitte seiso esteen väärällä puolella ja yritti ylttää palkkaan. Siinä sitte mietittiin, ja tulin siihen tulokseen, että opetan sille ihan vaan aluksi hyppäämään tuon hop-käskyllä ja siitä sitten jatketaan eteenpäin. Eli näin tämä..
3. Nouto. Tääki meni hyvin, ekalla kerralla puotti kapulan mun jalkoihin, mutta sitte 2-3 kertaa mallikkaasti eteen istumaan ja siitä sitte vielä yhellä kertaa sivulle. :)
Perjantai aamuna lähdin köröttelemään bussilla kohti Jyväskylää ja Vaajakoskea siskon luokse. Oli kyllä aika loito reissu. :) Viikonloppu kuvina näyttää tältä:
1. p-makuu. LOISTAVAA! :) Olin ehkä 20 m päässä, n. 4 ja puoli minuuttia, ei yhtään välipalkkausta. Voi että on mallikas poika! :) Rivissä oli 4 muuta koiraa, Ron reunimmaisena.
2. Hyppy. Tätä ensin harjoteltiin Kaijan ohjeiden mukaisesti niin, että laittoin kuppiin palka ja kansi päälle, ihan esteen reunaan niin, että koira ei sitä näe. Siinä se sitte seiso esteen väärällä puolella ja yritti ylttää palkkaan. Siinä sitte mietittiin, ja tulin siihen tulokseen, että opetan sille ihan vaan aluksi hyppäämään tuon hop-käskyllä ja siitä sitten jatketaan eteenpäin. Eli näin tämä..
3. Nouto. Tääki meni hyvin, ekalla kerralla puotti kapulan mun jalkoihin, mutta sitte 2-3 kertaa mallikkaasti eteen istumaan ja siitä sitte vielä yhellä kertaa sivulle. :)
Perjantai aamuna lähdin köröttelemään bussilla kohti Jyväskylää ja Vaajakoskea siskon luokse. Oli kyllä aika loito reissu. :) Viikonloppu kuvina näyttää tältä:
![]() |
| Loppujenlopuksihan nuo kokikset oli tuossa tarjottimella.. :D |
keskiviikko 6. heinäkuuta 2011
Täällä ollaan vaan ja hengaillaan
Huh, iiiiiiihanan kuuma. Nyt ei tee mieli mitään niin paljon, kuin lähteä oamn vesiäisen kanssa uimaan! :)
Sunnuntaina käytiin Katin ja Rompulan kans heittään 3 tunnin lenkki lähimaastoissa (tai no, lähi ja lähi..). Sen jälkeen kutsu Kalajoki ja sitte vielä illalla tekeen pieni aksatreeni. Kyllä huomas, että tuo lenkki verotti koirankin voimia, eikä tehty sitte muutaku keppejä, vähän kontakteja ja paria hyppyä.
Tiistaina käytiin kanssa liitelemässä. A, 2 hyppyä ja kepit. Hypyt oli hankalassa kulmassa ja mun piti tosissaan vetää ja kääntää, että sain sen kääntymään. Kepit meni oikialta puolelta aikas hyvin - !!!!- mutta se, kun ohjasin ite vasemmalta puolelta... Nohh nohh kepit tehotreeniin..
+ muita sekalaisia puuhailuja... Viikonloppuna folkkienaikaan käytin R:n kanssa seurailemassa tilannetta aidan takaa oikein aitiopaikoilta (la-su) yöllä. yhelle alikulkukäytävän päällä pyörivälle tyypille se vähä haukku.. ja kyllä se mustaki "haiskahti epäilyttävältä"
(Viimeviikon happening ;))
+ muita sekalaisia puuhailuja... Viikonloppuna folkkienaikaan käytin R:n kanssa seurailemassa tilannetta aidan takaa oikein aitiopaikoilta (la-su) yöllä. yhelle alikulkukäytävän päällä pyörivälle tyypille se vähä haukku.. ja kyllä se mustaki "haiskahti epäilyttävältä"
(Viimeviikon happening ;))
perjantai 6. toukokuuta 2011
lauantai 23. huhtikuuta 2011
perjantai 22. huhtikuuta 2011
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




































