Hupsista nyt on tainnu jäähä mainitsematta, että meidän kuvia löytyy nyt siis myös kuvat.fi:stä.
Oon tässä vähän ajatellu, että ois tosi super mageeta alottaa koirahiihto. Kaksi rakasta harrastusta: koirat ja hiihto samassa paketissa! Kattelin tuossa kisoja ja löysin SM kisat kiimingistä - kuinka vaatimatonta - mutta ehkä meidän pitäs ensin vähän reenatakki ja siihen oli tosin myös ilmot menny, ei sillä että me sinne oltas kumminkaan uskaltauduttu, mutta ois kyllä tosi nastaa kokeilla! Pitää ruveta hommaan sopivat vermeet, joilla voi sitten kesällä myös canicrossailla.
Lisäsin kalenteriin pari juttua. Tottiskoulutuspäivään en kyllä itse pääse, kun mulla on sillon hiihtokauden tärkeimmät kisat (hopeasommat), mutta jos Riikka menis sinne. Sitte lisäsin sinne myös tuon BH-kokeen, vaikka onkin epävarmaakin epävarmaa (99%), että me sinne eksytään:D.
On kyllä ihan kiva että välillä on vähän enemmän pakkasta, mutta koiran tassuja alkaa siellä korkeissa pakkasissa palella. Tossuista ei sinänsä oo tällä sessellä mitään hyötyä, kun se on yks pölähys vaan nii on tossut tipotiessään - kuten viimetalvena saatiin mummolassa huomata, ja ne sitte sieltä piti taskulampun kanssa etsiä, kiitos Rompe ;).
Heh, Rompe kävi sunnuntaina yhen startin verran mölleilemässä. Voin kertoa, että ei taas ollu ihan sen areenan kirkkain tähtönen.. Kyllähän se ne kolme ekaa hyppyä ja putken meni aivan loistavasti, mutta sitte sille tuli taas kakkahätä.. En tajua, siis kun käytin sitä "lämppälenkillä" (pakkasta vaivaset 20 astetta) niin kyllä se siellä teki tarpeensä ja näin, mutta eikö se vaan tarennu jököttää siellä hangessa tarpeeksi kauan, että.... Mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä;) tä?
Mutta jos tästä asiasta aletaan taas ettiin jotain positiivista, niin se, että siellä oli paljo koiria siihen ahtaaseen "halliin" nähden. Ja siellä oli koko ajan joku koira ns. iholla nii tosi hyvin koira käyttäyty. Eikä tarvinnu sisällä sanoo ku yhelle, sitäpaitsi se toinen alotti;).
Näytetään tekstit, joissa on tunniste agi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste agi. Näytä kaikki tekstit
tiistai 31. tammikuuta 2012
maanantai 17. lokakuuta 2011
Hmmm
Keskiviikko illan suunnitelma
1. Ok
2. Ok, tosin otin väärän päivän kirjat mukaan, joten siitä ei ollut mitään hyötyä.
3.hmm..
Torstai:
Suunnitelmassa oli pieniä reikiä. Muistin koulussa, että pitää olla pimputtamassa pianoa klo 16.30, joten kävin koulun jälkeen ostamassa lihapullia ja pianotunnin jälkeen lähettiin sitten aksaamaan. Telle oli sattunu kentälle samaan aikaan ja ystävällisesti raahannu esteet kentälle just ku saavuttiin paikalle<3 kiitos siitä :D
Mutta niin, suunnitelmiin siis kuului treenata keppejä ja A:n kontakteja, se kummmempia suunnitelmia en sitte "kerinny" tekeenkään..
Aluksi tehtiin reeni, jonka Telle oli tehny ykan treeneissä. Ja sitte aloin tesmaan seuran uusia kujakeppejä ja Volaa! Mää rakastuin niihin! :) Sitte vielä niitä A:n kontakteja ja koko ajan ollaan parempaan suuntaan menossa!
Eilinen päivä oli vuokatista palaus päivä ja tehtiin illalla bh/toko treeni koulun kentällä. Tämä teki aivan mahtavasti töitä:) <33 Seuraaminen oli huippua + maahan menot ja istumiset ja se luoksari!! Oihh, tästä on hyvä jatkaa,,
Tänään oli aksaus päivä. Kepikeppi treenausta + kontakteja + pikkupikku rataa.
1. Ok
2. Ok, tosin otin väärän päivän kirjat mukaan, joten siitä ei ollut mitään hyötyä.
3.hmm..
Torstai:
Suunnitelmassa oli pieniä reikiä. Muistin koulussa, että pitää olla pimputtamassa pianoa klo 16.30, joten kävin koulun jälkeen ostamassa lihapullia ja pianotunnin jälkeen lähettiin sitten aksaamaan. Telle oli sattunu kentälle samaan aikaan ja ystävällisesti raahannu esteet kentälle just ku saavuttiin paikalle<3 kiitos siitä :D
Mutta niin, suunnitelmiin siis kuului treenata keppejä ja A:n kontakteja, se kummmempia suunnitelmia en sitte "kerinny" tekeenkään..
Aluksi tehtiin reeni, jonka Telle oli tehny ykan treeneissä. Ja sitte aloin tesmaan seuran uusia kujakeppejä ja Volaa! Mää rakastuin niihin! :) Sitte vielä niitä A:n kontakteja ja koko ajan ollaan parempaan suuntaan menossa!
Eilinen päivä oli vuokatista palaus päivä ja tehtiin illalla bh/toko treeni koulun kentällä. Tämä teki aivan mahtavasti töitä:) <33 Seuraaminen oli huippua + maahan menot ja istumiset ja se luoksari!! Oihh, tästä on hyvä jatkaa,,
Tänään oli aksaus päivä. Kepikeppi treenausta + kontakteja + pikkupikku rataa.
lauantai 24. syyskuuta 2011
TUO!
Tälläviikolla on ollu nouto tehotreenissä. Kyllähän se sen tuo :D. Välillä vaan on vähä pitkä kaari ku pitää saaha leikkiä.. Mutta kyllä tämä tästä. Pitäs ostaa suurempi kapula. hmmm...
Tässä pari sunnuntaita sitte pyörähettiin tosiaan nivalassa taas mölleilemässä. Mun mielestä meillä meni tosi hyvin. Koira oli aika unelma radalla ja muutenkin käyttäyty mallikkaasti. Vein koiran peräkoukkuun odottamaan ja maxien alussa hain sen. Vesipullolla leikkimisen jälkeen oottamaan kehän laidalle. Ois pitäny oottaa vielä vähän aikaa, oltiin maxien loppupäässä, niin ois ollu vielä parempi vire. Oli tosi kiva kisata, rata oli helppo ja vielä auronkoinen päiväkin! :) Pari virhettä tuli kontakteilta ja yks rima tippu. Aikaa meni alle puoli min., hyvä me! :) Kyllähän tuota vauhtia riitti. Pitäs ottaa Ronille kaveriksi semmonen pikkukoira niin sen perässä saattais pysyäkkin. Neljänsiä oltiin.
Tänään käytiin Tellen ja Tuomaksen + koirien kanssa välilatua 2½ tunnin juoksu-kävely lenkki. Ron tykkää Nerasta. Kerrankin semmonen leikkikaveri, joka jaksaa juosta sen kanssa ;).
Tässä pari sunnuntaita sitte pyörähettiin tosiaan nivalassa taas mölleilemässä. Mun mielestä meillä meni tosi hyvin. Koira oli aika unelma radalla ja muutenkin käyttäyty mallikkaasti. Vein koiran peräkoukkuun odottamaan ja maxien alussa hain sen. Vesipullolla leikkimisen jälkeen oottamaan kehän laidalle. Ois pitäny oottaa vielä vähän aikaa, oltiin maxien loppupäässä, niin ois ollu vielä parempi vire. Oli tosi kiva kisata, rata oli helppo ja vielä auronkoinen päiväkin! :) Pari virhettä tuli kontakteilta ja yks rima tippu. Aikaa meni alle puoli min., hyvä me! :) Kyllähän tuota vauhtia riitti. Pitäs ottaa Ronille kaveriksi semmonen pikkukoira niin sen perässä saattais pysyäkkin. Neljänsiä oltiin.
Tänään käytiin Tellen ja Tuomaksen + koirien kanssa välilatua 2½ tunnin juoksu-kävely lenkki. Ron tykkää Nerasta. Kerrankin semmonen leikkikaveri, joka jaksaa juosta sen kanssa ;).
lauantai 3. syyskuuta 2011
Rakas pieni kusiruikku kolme wee!
Torstai 18.8 oli suuri päivä, kun rakas pieni Kusiruikku täytti 3 vuotta :).
Päivää vaille kolmevuotiaan kanssa käytiin Nivalassa mölleilemässä. Möllirata oli aika vaikea, ja se tais vähä meillä näkyäkki ;). Pikkutovin (2-3tunnin) odottelun jälkeen päästiin vasta starttaan, eikä koirakaan siinä ollu enää parhaassa vireessä. Mun ohjaus oli aivan kamalaa, enkä videota ees kehtaa tänne laittaa, mutta jospas tämä tästä.. Se mitä lähettiin hakemaan, eli kullanarvoista kokemusta, sitä saatiin. Ilmotin meidät myös kisaavien radalle, mutta se me skipattiin kun koirastaki jo näki miten väsyny se oli. Ja kerranki olin päätökseeni tyytyväinen!
Tokoa ollaan käyty pariin kertaan treenimässä, ja aivan onnistuneestikkin! Viime torstaina (?) käytiin Tellen kanssa kentällä. Paikallamakuu + Telle koitti opettaa mulle mm. niistoa ja niistosokkaria. Hmmmm.... :D
Mutta jos sitä suuntais siskon kanssa huomenna Kalajoelle taas vähän mölleilemään.
P.s. Kuvia ei taaskaan ole laadulla pilattu, mun kameranahan toimii tällähetkellä Nokia 5530 XpressMusic :)
Päivää vaille kolmevuotiaan kanssa käytiin Nivalassa mölleilemässä. Möllirata oli aika vaikea, ja se tais vähä meillä näkyäkki ;). Pikkutovin (2-3tunnin) odottelun jälkeen päästiin vasta starttaan, eikä koirakaan siinä ollu enää parhaassa vireessä. Mun ohjaus oli aivan kamalaa, enkä videota ees kehtaa tänne laittaa, mutta jospas tämä tästä.. Se mitä lähettiin hakemaan, eli kullanarvoista kokemusta, sitä saatiin. Ilmotin meidät myös kisaavien radalle, mutta se me skipattiin kun koirastaki jo näki miten väsyny se oli. Ja kerranki olin päätökseeni tyytyväinen!
Tokoa ollaan käyty pariin kertaan treenimässä, ja aivan onnistuneestikkin! Viime torstaina (?) käytiin Tellen kanssa kentällä. Paikallamakuu + Telle koitti opettaa mulle mm. niistoa ja niistosokkaria. Hmmmm.... :D
Mutta jos sitä suuntais siskon kanssa huomenna Kalajoelle taas vähän mölleilemään.
P.s. Kuvia ei taaskaan ole laadulla pilattu, mun kameranahan toimii tällähetkellä Nokia 5530 XpressMusic :)
sunnuntai 31. heinäkuuta 2011
"Elävää elämää. Sitä se on."
Karigasniemen sulaojalta lähettiin kävelemään Kevon reittiä. Ensimmäinen yöpymispaikka oli Ruktajärvellä (12km) josta jatkettiin 18km eteenpäin Suomen suurimmalle vesiputoukselle. Kyllähän tuo ihan komia oli. Elävää elämää. Sitä se on. Luki vieraskirjassa. Ja näinhän se on. Kyllä sitä vois alkaa vaeltamaan enemmänki. :) Siitä sitte 25km viimeiselle yöpymispaikkalle. Matkalla oli kolme kahlaamoa, joista ylitettiin joki. Pirun kylymää vettä ainaki. Lauantaina viimeset 8km meni nopiasti ja kyllähän tuo melko mahtava kokemus oli, ens vuonna ehottomasti uuestaan! Alkuviikosta maanantai ja tiistai treeattiin sitte Karigasniemessä ja käytiin vallottamassa mm. Ailigas-tunturi. Kuvia en nyt jaksa koneelle laittaa, mutta kaikki voikoon kuvitella lapin huikeet maisemat ja sopulit, joita oli aivan järettömästi, ja jotka kilju ku pienet siat.
Rompuli jäi kotia viettämään äitin kanssa laatuaikaa.. :)
![]() |
| Kusiruikku |
![]() |
| Onni ja Ron |
![]() |
| Siskot ja niiden veljet |
Kuvia Ronin pentuajoilta, (c) Tuula Palokangas. Söps<3
Tänään käytiin agiliitämässä, eikä mitään tietoa parin viikon takaisesta haahuilusta! Vitsi ku tykkään tehä tuon koiran kanssa agilityä, vaikka se kuumuu ja huutaa jne. Niin ainaki meillä molemmilla on hauskaa. Ja se silti kuuntelee, vaikka välillä tuntuu että sais itellä olla kuulosuojaimet, ku tuon monsterin päästää radalle. Nyt syksyllä voitas ottaa tavotteeksi saaha kepit varmoiksi, kummiltaki puolilta, ja niin, että mun ei välttämättä tarvis ite niitä rytmittää, ja samoin kontaktit hyviksi. Ja jos nyt syksyllä kävis parit möllit ja sitte vasta ens vuonna viralisiin, jos ees ikinä päästään sinne asti :D.. Arkielämässä meidän pitää saada remmiräyhäilyt pois (en vaan oikeesti ymmärrä että miten?) ja lenkeillä luoksetulot _aina_ varmoiksi, varsinki sillon, kun tullee ihmisiä tai koiria vastaan. Tokoakin ainakin harrastusmielessä, että sais kaikki alon liikkeet kokoon ja kuntoon, vaikka ei varmaan tässä lajissa kisatakkaan. Ja BH:kin ois ihan kiva saaha.. Huhhuh näitä mun ajatuksia.. Mulla aina suuret suunnitelmat, mutta mitkä niistä oikeesti toteutuu? :D Nukkumaan sanoi mummo lumessa! eiku..
keskiviikko 6. heinäkuuta 2011
Täällä ollaan vaan ja hengaillaan
Huh, iiiiiiihanan kuuma. Nyt ei tee mieli mitään niin paljon, kuin lähteä oamn vesiäisen kanssa uimaan! :)
Sunnuntaina käytiin Katin ja Rompulan kans heittään 3 tunnin lenkki lähimaastoissa (tai no, lähi ja lähi..). Sen jälkeen kutsu Kalajoki ja sitte vielä illalla tekeen pieni aksatreeni. Kyllä huomas, että tuo lenkki verotti koirankin voimia, eikä tehty sitte muutaku keppejä, vähän kontakteja ja paria hyppyä.
Tiistaina käytiin kanssa liitelemässä. A, 2 hyppyä ja kepit. Hypyt oli hankalassa kulmassa ja mun piti tosissaan vetää ja kääntää, että sain sen kääntymään. Kepit meni oikialta puolelta aikas hyvin - !!!!- mutta se, kun ohjasin ite vasemmalta puolelta... Nohh nohh kepit tehotreeniin..
+ muita sekalaisia puuhailuja... Viikonloppuna folkkienaikaan käytin R:n kanssa seurailemassa tilannetta aidan takaa oikein aitiopaikoilta (la-su) yöllä. yhelle alikulkukäytävän päällä pyörivälle tyypille se vähä haukku.. ja kyllä se mustaki "haiskahti epäilyttävältä"
(Viimeviikon happening ;))
+ muita sekalaisia puuhailuja... Viikonloppuna folkkienaikaan käytin R:n kanssa seurailemassa tilannetta aidan takaa oikein aitiopaikoilta (la-su) yöllä. yhelle alikulkukäytävän päällä pyörivälle tyypille se vähä haukku.. ja kyllä se mustaki "haiskahti epäilyttävältä"
(Viimeviikon happening ;))
perjantai 15. huhtikuuta 2011
Kateus on päivän sana
hömhöm, on taas blogin päivitys jääny.. Alotettasko taas tottiskuulumisilla? Eilen ja toissapäivänä käytiin Ruikulin ja Santtulin kanssa lenkillä ja lenkin jälkeen sain tottistella sitte kumpasenki kanssa:). Ensin Rompulin kanssa jotain pientä seuraamispätkää ja sitte vaihto Santtuun. Santun kanssa touhuttiin jotaki istumista ja maahanmenoa, mutta Ron oli aivan liekeissä ja haukku kauempana, kun oli aidassa kiinni. Siis millon tuo on nuin syttyny tokon suhteen? Kun taas vaihoin Roniin nii voi että se teki hienosti! Kateus on päivän sana;) Jätin R:n paikalle ja tein taas jotain Santun kanssa. Se pysy! Hieno homma.
Mietittiin tänään koulussa Tellen kanssa että kyllä Ron jo osaa melkein kaikki alon liikkeet, hyppyä lukuunottamatta, mutta eiköhän seki handlaannu aika helposti, että nyt vaan ketjuttamaan liikkeitä.
Voi kun tuo lumi sulas jo! Pääsis aksaileen ;). Katoin netistä, että Oulussa ois nyt huhti-, touko- ja kesäkuussa tulossa agiepikset. Nuo huhtikuun kisat on jo 25.pvä eli toinen pääsiäispäivä(kö?). Mutta nuo kesäkuun kisat olis 12. pvä eli niihin kerkeis treenatakki. Jos mulla nyt ei sillon satu taas olemaan jotakin rippileirijuttuja. Mutta katsellaan,katsellaan. Just nyt tuo tuhnottaa mun sängyn alla :).
Mutta eikait, huomenna katselemaan näyttelyitä.
Mietittiin tänään koulussa Tellen kanssa että kyllä Ron jo osaa melkein kaikki alon liikkeet, hyppyä lukuunottamatta, mutta eiköhän seki handlaannu aika helposti, että nyt vaan ketjuttamaan liikkeitä.
Voi kun tuo lumi sulas jo! Pääsis aksaileen ;). Katoin netistä, että Oulussa ois nyt huhti-, touko- ja kesäkuussa tulossa agiepikset. Nuo huhtikuun kisat on jo 25.pvä eli toinen pääsiäispäivä(kö?). Mutta nuo kesäkuun kisat olis 12. pvä eli niihin kerkeis treenatakki. Jos mulla nyt ei sillon satu taas olemaan jotakin rippileirijuttuja. Mutta katsellaan,katsellaan. Just nyt tuo tuhnottaa mun sängyn alla :).
Mutta eikait, huomenna katselemaan näyttelyitä.
torstai 17. maaliskuuta 2011
Aksaa aksaa
Viimeviikolla pystytin isän viimekesänä taiteilemat (mun maalaamat, köh köh :D) kepit ja hypyn pihalle. Meidän kepit on meni tosin paljon eteenpäin viimekesänä kun pytyttiin niitä kotonakin reenimään. Kepit ja hyppy oli suoraan toisiinsa nähden (hypyssä ei rimaa) ja otettiin kepeiltä eteenmenoja hypylle. ja toisinpäin. Vielä kovin hyvin se ei irtoa sinne, tai ainakin sille pitää antaa "vauhtia". Mutta ihan jees. Siihen nähden, että ollaan reenattu.. niin.. reenattu.. Millon? Syksyllä. Syyskuussa? Lokakuussa? Sillon ku ei vielä ollu lunta.
Suunniteltiin, että oltas menty lauantaina Ouluun mölleilemään -meidän ekoihin, iik!- mutta eiköhän mulle sattunu rippileiri just sille viikonlopulle -.-
Nyt ollaan tottisteltukkin ja keppipalkalla on ollu tosi mageeta seuraamista. Nyt pitäs alkaa tosissaan työstään liikkeestä seisomista ja istumista. Hmmhmm.. Tässä oisko ollu toissaviikon sunnuntaina (?) käytiin Jennin&Sirun kanssa reenaamassa ja lenkillä. Otettiin paikalla olo, ja kun Jenni meni palkkaan Sirua, nousi. Kävin käskeen takasin maahan ja tulin takasi. Olin vähä eri matkojen päässä ja välillä selkä koiraan päin.
Kuviakin olis jos niitä vaan koneelle saan laitettua, niissä kun on niin suuri vaiva laittaa:D
Suunniteltiin, että oltas menty lauantaina Ouluun mölleilemään -meidän ekoihin, iik!- mutta eiköhän mulle sattunu rippileiri just sille viikonlopulle -.-
Nyt ollaan tottisteltukkin ja keppipalkalla on ollu tosi mageeta seuraamista. Nyt pitäs alkaa tosissaan työstään liikkeestä seisomista ja istumista. Hmmhmm.. Tässä oisko ollu toissaviikon sunnuntaina (?) käytiin Jennin&Sirun kanssa reenaamassa ja lenkillä. Otettiin paikalla olo, ja kun Jenni meni palkkaan Sirua, nousi. Kävin käskeen takasin maahan ja tulin takasi. Olin vähä eri matkojen päässä ja välillä selkä koiraan päin.
Kuviakin olis jos niitä vaan koneelle saan laitettua, niissä kun on niin suuri vaiva laittaa:D
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






